Твоята нова професия: Да бъдеш бременна. Неволи

Нали се сещате как някои хора, когато видят бременна жена, веднага се усмихват и излъчват някакво топло чувство? Може би е предизвикано от красотата на бременността като процес, който създава живот, или от красотата на самата бременна жена, която отглежда живот, или от мисълта за малкото човече, което ще се появи и един ден ще бъде артист, инженер, адвокат, писател, а може би дори президент.

Само че на мен рядко ми се случва това. Да бъдеш бременна в България се оказва по-трудно, отколкото можете да предположите. Сблъсквали ли сте се с някакви проблеми или неволи през своята бременност? Аз се сблъсквам всеки ден. И все още не откривам начин да се справя с тях.

pexels-photo (21)

Photo by Pexels

Първият пример, за който се сещам в момента, е чакането на опашки. Чакам си реда в магазина, в закусвалнята, дори и в лекарския кабинет. На вратата на кабинета на личната ми лекарка има бележка „Бременни и майки с деца – с предимство“. Но някой дава ли ми това предимство? Естествено, че не. Стоя и чакам на опашката. И това не е само при личната ми лекарка, а дори и при гинеколога. Последният път дори ме прередиха, въпреки че всеки път съм със запазен час. Мислите ли, че в България хората са възпитани да уважават и помагат на бременните жени? Аз твърдо не мисля така.

Следващият подобен пример е свързан с градския транспорт. Когато пътувате с автобус, който е препълнен с хора, някой прави ли ви място да седнете? Напоследък в мрежата се появиха едни сладки илюстрации, които напомнят защо бременните жени имат нужда да седнат и защо е по-важно да им се направи място.

打印

打印

打印

По принцип, поне аз мисля така, също е възпитано и да се помага при носене на багаж или отваряне на врата. И това важи не само за бременните жени, но и за възрастните хора. Но, отново – въпрос на възпитание. Откакто живях в Португалия преди пет години явно имам „сбъркани“ разбирания за държание и те не съвпадат със стандартите в България (в Португалия винаги хората бяха усмихнати, услужливи, готови да помогнат с каквото и да било).

От днес ме вълнува и нова тема: дискриминацията на работното място и отношението към бременните жени. Не става дума за задълженията на работодателя или условията и естеството на работата. Става дума за отношението на колегите. На сегашното ми работно място работя само с жени и никога не съм предполагала, че една жена не би могла да влезе в положението на друга при такова състояние. Отново има едно „но“ – Но, явно нещата не стоят така, както си мисля. Това твърдение е провокирано от проблемите, които ми създава една колежка на работа (майка при това). Преди няколко месеца беше направено уклончиво изказване, че не върша работата си както преди и някои неща трябва да ги върши тя вместо мен (проблема идва от това, че не искам да вдигам тежки неща, по обясними причини).

От днес има и нов проблем: бяха направени реплики и последва скандал, защото настоявам в стая, в която работят четири жени, да има свеж въздух при температура от 13 градуса навън. Т.е. как така ще отварям прозорец в стаята при положение, че „е толкова студено“ и на нея ѝ „измръзват ръцете“? При бременност свежият въздух и разходките са изключително препоръчителни. Естествено, аз не мога да се разхождам навън през работно време. „Глътка свеж въздух = добро настроение“. Вие на мое място какво бихте направили? От няколко часа се опитвам да разбера защо въпросната колежка е убедена, че аз (бременната жена) съм тази, която трябва да се съобрази с нея и да направи компромис… Имате ли някакви идеи? Защото на мен не ми идват никакви…

И така, скъпи момичета, ако сте бременна в България:

Искрено се надявам да не се сблъсквате с моите неволи и никога да не се чувствате дискриминирана! Ако ли не – пожелавам ви да намерите начини да се справите!

2 thoughts on “Твоята нова професия: Да бъдеш бременна. Неволи

  1. Pingback: Your new job: Being pregnant. Difficulties | Aleksandra Georgieva

  2. Pingback: Твоята нова професия: Да бъдеш бременна. The End | Aleksandra Georgieva

Leave a Reply

