Твоята нова професия: Да бъдеш бременна. Трудности

Не знам за вас, но аз планирам да бъда най-подготвената бъдеща майка! Откакто разбрах, че съм бременна, започнах да се приготвям за всичко, което ми предстои.

На следващия ден, след като си направих теста с положителния резултат, приятелят ми купи една голяяяма книга – около 500 страници! Казва се „Скоро ще стана майка“, автор: Татяна Аптулаева. Освен нея, започнах да пия и веднъж на ден от онези малки хапченца, наречени фолиева киселина (препоръчителни са при бременност; пият се дори и преди да забременееш).

pexels-photo (8)

След първото ми посещение при лекаря, разбрах от него какво трябва и какво не трябва да правя. И така, продължавам да взимам тези хапченца фолиева киселина за около още 2 месеца, като ги допълвам с предписани от него витамини – наричат се Огестан. Една таблетка на ден, която съдържа витамин B9 (фолиева киселина), омега 3 (DHA), витамин D3. Нещо много важно: Никакво пушене!!! Това за мен вече не е проблем, тъй като след откритието ми за бременността съм убедена и твърдо решена, че съм приключила с цигарите – всичко свърши. Изхвърлих цял пакет от тях и така станах непушач. Просто така. Има нещо, за което съм притеснена – пиенето на кафе. Обичам да пия кафе и не искам да се отказвам от това. След като разбирам, че не е забранено, съм изключително благодарна! Единственото, което трябва да направя, е да го огранича – една чаша на ден, без повече кофеин от тази доза. И на последно място – алкохолът. Никакъв твърд и силен алкохол, като например водка, ром, ракия, уиски и т.н. Позволено: малко червено вино (домашно за предпочитане) и малко бира, т.е. ако искам много едно от двете – в умерени количества. Както повечето ми приятели знаят, голям фен съм на виното. Отново, облекчена съм, че не е изцяло забранено.

Следваща стъпка за плана ми „бременност“: информирай се още. Започвам да търся различни събития в града, свързани с темите бременност и бебета. Откривам, че има доста във Велико Търново, където живея. Намирам три „организации“, които правят по едно събитие месечно. Ако някой се интересува, това са: „И за мама“, списание „9 месеца“ и „Happy Mums. Темите на събитията са различни, предимно свързани с раждане, грижи за бебето, кърмене. Доста са полезни, ако искате лично мнение.

През втория триместър започвам да посещавам и курс за бременни, организиран във Велико Търново от Happy Mums – център и училище за бъдещи родители. Срещите са веднъж седмично и покриват най-важните теми, които са ми необходими в момента и ще ми бъдат необходими. В центъра има също и йога за бременни, която планирам да посещавам след като спра да ходя на работа.

Ходя на консултации при гинеколога си един път на месец. Веднъж се разболях от грип – бременна съм по време на зимния сезон в България. Ако се случи и на вас, много е важно да не пиете никакви хапчета (особено антибиотици) без да сте се консултирали с лекар! Когато бях болна, започнах да взимам по една таблетка на ден Биозин Мама, но след предписана рецепта от доктор. Биозин Мама е повече имуно стимулант, съдържа Lactoferrin. Други предписани от лекаря ми таблетки са Магнерот – 2 пъти дневно, съдържат магнезий и помагат при крампи в краката. Освен гинеколога, много е важно да посещавате и зъболекаря си за профилактични прегледи през първия и втория триместър.

person-woman-desk-laptop

Друга много полезна книга, която мога да препоръчам, е „Книга за бебето – всичко, което трябва да знаете за вашето бебе от раждането до 2-годишна възраст“, автори: д-р Уилям Сиърс и Марта Сиърс. Ако трябва да бъда честна, все още не съм започнала да я чета – 868 страници е (OMG)! Но я купихме, защото съдържа всичко, което трябва да знаем за бебето и грижите за него.

Следваща стъпка за моя план „бременност“: избор на екип и болница, в която да бъде раждането. Все още работя по този въпрос и съм в процес на проучване. Какво друго? Надявам се, че не пропускам нещо. Вече съм публикувала статия за Списъка с покупки, който не е свързан само със самото пазаруване, а също и с проучването на различните марки на продуктите. Следващият необходим списък, който също съм публикувала, е за необходимите неща, които трябва да приготвите (в голяма чанта или сак) преди да се отправите към болницата.

В заключение: да бъдеш бременна е трудно!

Понякога се чувствам сякаш съм започнала да уча нова бакалавърска степен в университета и се подготвям за държавния изпит. Но този път трябва да го взема без отлагане. И ще го взема. Определено.


Photos by Pexels

One thought on “Твоята нова професия: Да бъдеш бременна. Трудности

  1. Pingback: Твоята нова професия: Да бъдеш бременна. The End | Aleksandra Georgieva

Leave a Reply

