Бебешки „правила“

Преди време бях посетила едно събитие във В.Търново, където темата беше „Развитие на бебето“. Водещ на лекцията беше д-р Ксения Сергиева, педиатър във В.Търново. Според нея има три фактора, които оказват влияние на развитието на бебето.

Фактори, които влияят на развитието на бебето:
  • С какво се храни;
  • Условия, в които живее (температура на стаята, на водата при къпане и др.) – постоянство на условията!
  • Постепенност на въвеждане на новите неща.

Разбира се, тя говори за още много неща – беше доста изчерпателна, ако трябва да съм честна. Наистина ползотворно събитие! Тук обаче ще изброя само най-важните бебешки „правила“ , или какво да се прави или да не се прави, какво да се очаква или да не се очаква за едно бебче.

pexels-photo-27118

Какво би ни казало новороденото бебе, ако можеше да говори?
  • Бъди търпелива с мен!
  • Храни ме, когато съм гладно (не по установено време или под час)!
  • Храни ме и през нощта, ако искам – аз не различавам ден и нощ.
  • Следвай моят ритъм – аз ще ти подскажа какво да правиш.
  • Не ме оставяй само, иначе ще плача.
  • Гушкай ме много!
  • Не ме сравнявай с другите бебета!
  • Обличай ме, както ти си облечена, плюс една дрешка отгоре.
  • Обувай ми чорапки винаги.
  • При обличането започни с главичката ми.
  • Купувай ми по-големи дрешки, аз раста много бързо.
  • Възприемай къпането ми като игра – аз не се цапам толкова много.
  • Почиствай ми очичките, ушичките, нослето и пъпчето след всяко къпане.
  • Прави ми масажче ежедневно.
  • Съчетавай масажчето с упражнения за гимнастика.
  • Не ме оставяй само върху плота, за да не се преобърна (никога не се знае).
  • Поставяй ме на една страна за сън и сменяй страните при всяко спане.
  • Режи ми ноктенцата, докато спя, за да ти е по-лесно.
  • Не ме извеждай на разходка при мъгла.
  • Носи ме в слинг, ще ми е много приятно!
  • И за мен всичко е ново, аз също се уча…

И накрая: бъди спокойна, всичко ще е наред! 🙂

„Бебетата са програмирани да оцелеят.“

pexels-photo (2)ggh;silpguh


Photos by Pexels

Leave a Reply

