Твоята нова професия: Да бъдеш бременна. Раждане

Ако се разровите из нета и потърсите информация кои са предвестниците на раждането, ще откриете доста неща, по които да познаете, че то започва. Тях може да ви ги каже и наблюдаващият ви лекар. Или акушерка. Или друг специалист. Или дори приятелка.

И така, ако раждането наближава, при жената се наблюдава т.нар. „паднал корем“. Т.е. коремът се смъква надолу и на бъдещата майка й „олеква“: дишането е по-лесно, изчезват и киселините. Увеличава се и влагалищният секрет. Друго, което може да се случи: падането на „тапата“. Също и „гнездене“ – жената започва да чисти и подрежда, за да приготви дома за бебето. Появяват се или се засилват контракциите Бракстън Хикс (фалшиви контракции). А моят гинеколог ми каза и още един признак: ако спра да наддавам на тегло, значи ще раждам.

13138729_1050446485048363_3776576980814647452_n

Е, чудесно! Толкова много признаци, все по нещо ще се разбере, че раждането е наближило, нали? Какво се прояви при мен: единственото нещо, което беше видимо от изброените, беше „падането“ на корема. Смъкването му малко по-надолу обаче не доведе нито до „олекване“, нито  до изчезване на киселините. Чаках ли, чаках да ми падне „тапата“, но такова нещо нямаше. И контракции нямах (от подготвителните). Началото на раждането беше изненада!

След предвестниците на раждането, началото му може да стане по два начина: да се появят контракции, които да трябва да засичате (като продължителност и на какъв интервал) или направо да ви изтекат водите (след което веднага трябва да тръгнете към болницата).

13256198_1166031900108324_5587335443382898623_n

Моят случай: събудих се една сутрин рано, с приятеля ми се качихме в колата и отидохме до болницата, където имах насрочен преглед при лекаря, когото бях избрала за раждането. Оставаха ми четири дни до вероятния термин на раждане и на прегледа трябваше да се види какво е положението и дали бебчо иска да излиза вече. Гинекологът, при когото бях на преглед, е и началник на родилното отделение във Велико Търново. Още преди прегледа ме пита дали имам някакви болки. Аз съответно нямах. След прегледа той установи, че имам разширение 2,5 см! И ми насрочи час за преглед същия следобед – обясни ми, че се съмнява, че имам контракции, които не усещам. Бях изумена! Възможно ли беше да имам контракции и да не ги усещам?! Не бях нито чувала, нито чела за нещо такова…

Прибрахме се вкъщи и легнах отново да спя. След около два часа се събудих и като станах от леглото ми изтекоха водите. Нямаше нито контракции преди това, нито нищо. 15 минути след изтичането им започнах да усещам болки, по-скоро спазми, като при менструация. За 30 мин. бяхме вече в болницата с багажа и чаках да ме приемат за раждане…

Останалото е история. И то доста добра при това!

pexels-photo (2)56486

One thought on “Твоята нова професия: Да бъдеш бременна. Раждане

  1. Pingback: Твоята нова професия: Да бъдеш бременна. The End | Aleksandra Georgieva

Leave a Reply

