Идеи за справяне с коликите

Когато бях бременна не вярвах в коликите. Не че не вярвах, че съществуват изобщо, а не вярвах, че моето бебче ще ги има. Бях прочела теорията на д-р Карп и тезата му за четвъртия триместър. Също срещнах информация, че реално много малък процент от новородените имат истински стомашни проблеми (не помня точно колко, но май беше 2 %, поправете ме, ако се сещате). И тройното правило: повече от 3 часа на ден, повече от 3 дни в седмицата, повече от 3 седмици!

Мислех си, че лекарите се оправдават с коликите, когато нямат какво друго да кажат. И че са измислени, за да се развива фармацевтичната индустрия (има 487161563154 вида капки за колики на пазара).

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

После се появи синът ми. И повярвах в коликите.

Такъв рев не бях чувала! Ревеше повече от три часа на ден и повече от три дни в седмицата. Не съм засичала дали повече от три седмици, а направо започнах да търся информация как да се справим с това или поне да облекчим мъките на малкото човече (и моите мъки, като го чувам как плаче…).

Ще изброя някои от начините, които намерих. Надявам се да бъдат полезни!

1.Капки

Пробвахме някакви капки, на които няма да споменавам името, за да не им правя реклама. Понеже не си заслужават рекламата – не ни помогнаха. Педиатърката на сина ми ни предупреди, че капките са по-скоро за успокоение на родителите, отколкото за помощ на детето… Беше напълно права.

2.Техниките на д-р Карп

Вижте: Д-р Карп и четвъртият триместър

Много разчитах на тях, но нямаха голям ефект при нас. Малкият се успокояваше за 10 – 15 мин. след като сме ги приложили и след това пак започваше цялата история на ново. И пак започвахме да ги прилагаме. Само че са доста изморителни, нали се сещате…

pexels-photo-101710

3.Бял шум

Той е част от техниките на д-р Карп. Само че ние с таткото сме „мързеливи“ и вместо сами да правим „ш-ш-ш“ си изтеглихме от нета „мелодия“ на бял шум и си го качихме на телефоните. Синът ми се приспива с него! Действа му успокояващо да го слуша.

4.Музика на Моцарт

Ако напишете в Youtube „Mozart for babies”, ще ви излязат доста резултати. Не съм ги пробвала всички, но предполагам, че са приятни до един. На нас любимият ни е “Mozart for Baby (3 Hours) – Baby Bedtime Music – Lullaby for Babies”.

pexels-photo (2)95235

5.Чай Бебезан

За този чай ми каза една приятелка. Купих си го от аптека, струва около лев и нещо. На опаковката пише как се пие, дава се на кърмачета. Аз обаче не го давам на сина ми, а си го пия сама. Приятен е на вкус, надявам се и да помага – пия го от скоро, ще видим дали ще има разлика.

6.Копър

Доста ми го похвалиха този копър! Пие се и той като чай. Аз си взех семена от копър и ги сварих във вода – отново го пиех аз, не синът ми. Мисля, че имаше някакъв ефект, надявам се, да не съм си въобразила, но бебчо се поуспокои дали заради копъра, дали заради някаква друга причина. Единственият недостатък: доста е неприятен на вкус (поне за мен).

SAMSUNG CSC

7.Масажчета на коремчето / затопляне на коремчето

Това си го правим редовно с малкия. Преди или след смяна на памперс, леко масажче на коремчето с кръгови движения по посока на часовниковата стрелка.

Чувала съм, че може и просто коремчето му да се затопли – с топла кърпа или хавлийка.

За сега сме изпробвали това за тези прословути колики. Дано нещо от изброеното Ви помогне. 🙂

Успех, мами!

Processed with VSCOcam with a8 preset


Photos by Pexels

Leave a Reply

