Как срещнах любовта на живота ми (или раждането на сина ми)

За моите скромни 25 години са ми се случвали доста интересни неща. Живяла съм в пет държави и съм посетила 16 (на три континента). Срещала съм безброй интересни хора, възхищавала съм се на безброй различни неща (култури, традиции, обичаи) и съм опитвала възможно най-много от това, което е можело. Запазила съм много скъпи приятелства, незабравими моменти, щури истории, незаменими спомени и снимки! Преживях своя Еразъм (2 пъти!), сафари в пустинята, лудата гръцка сватба на братовчедка ми, 12 – 14 часов полет до Щатите и обратно, емоционалният стрес и разочарование да се върнеш в България, преподавателите в университета (хаха – шегувам се!), безсънни нощи и съмнителни партита…

food-woman-camera-girl

И продължавам да мечтая! За пътувания, запознанства, преживявания… Но никога не съм и предполагала, че най-хубавото, най-съкровеното и най-незабравимото нещо ще ми се случи в България, Велико Търново, месец и нещо преди да навърша 26. Раждането на сина ми!

pexels-photo-30855

Денят е 27.05.2016.

В 10:30 h ми изтичат водите. Към 11 и нещо вече съм в болницата. Взела съм си всичкия багаж (виж: Списък на нужните неща за родилното – Велико Търново), нагласила съм си музиката на таблета (виж: Да родим с музика. Плейлист за раждане), дишам си (виж: Техники на дишане при раждане) и си засичам контракциите на едно приложение – Contracker (безплатно е, може да си го изтеглите). От техниките на дишане използвам 4-4-8 и валсово дишане. Минавам процедурите в приемната и ме местят в предродилна зала. „Сбогувала“ съм се с бъдещия татко и съм обещала да му се обадя при първа възможност. Контракциите ми стават все по на често и все по-силни. Но все пак не е непоносима болка, дишам си и си представям как с всяка контракции бебчо се приближава все повече и повече – сякаш вълна го носи към мен (както са ни учили на курса в Happy Mums). Чудя се дали ще е момче или момиче (виж: Baby’s gender: why does everyone want to know?). По време на бременността се наслушах на догадки! И скоро ще разбера кой е прав и кой не и дали интуицията ми е вярна. За сега не беше: мислех, че раждането ще бъде след вероятния термин (01.06.2016), но не познах.

Докато съм потънала в тези мисли и нетърпение да се запозная лично най-накрая с малкото човече, за което съм се грижила 9 месеца, е станало 14:00 h и е дошло време за преглед. Изненада: вече имам 9 см разширение! Бях подготвена да се мъча с тези контракции цяла нощ, но тайно се надявах да отнеме по-малко време. Значи срещата е близо! От 14:00 до 14:15 h беше незабравимо..трудно. Болката беше ужасно силна, дори на моменти си мислех, че няма да успея (въпреки че връщане назад нямаше). Вече ми е трудно и да дишам.. Нямах възможност и плейлиста да си пусна да слушам – нямаше време за това след всичките процедури… Направо се обезводних! А вода не се давало преди раждането.

Около 14:15 h започва втора фаза. Местят ме в родилна зала. Започвам да си повтарям наум някакви мантри от сорта на: „Малко остава!“, „Ти можеш всичко!“, „Бебето скоро ще е при теб!“ … Ама те напъните били по-трудни и по-болезнени от контракциите, ужас! А аз си мислех, че ако преживея контракциите, другото става бързо и лесно…

pexels-photo-69102Josh Willink

Photo by Josh Willink

Часът е 14:40. И чудото се случи! Видях как излиза едно малко същество, леко сивичко, прегънато на две… Стоях легнала там, цялата мокра, изтощена и нито можех да повярвам, нито можех да откъсна очи от него… Попитах и отговорът беше: „Момче е!“ … Започнах да плача и да си повтарям тихо „Имам син, имам син!“…

pexels-photo-93588

Няма такова чувство, няма такава емоция! С думи не мога да го опиша… Пожелавам на всеки да го изпита (на жените чрез раждането, а на мъжете – чрез първата прегръдка или първия поглед)!

И така се срещнах за първи път с любовта на живота ми – синът ми, Максим. Роди се 3880 грама, 49 см.

Все още (52 дни по-късно) не мога да повярвам, че съм майка. И че това вече над 5 кг човече съм го „създала“ аз. И все още не можем с таткото да определим на кого прилича! 😀

Скъпи приятели,

Бъдете щастливи!

pexels-photo-101708

Leave a Reply

