Твоята нова професия: Да станеш майка на 25

Когато забременях, за всички беше изненада. За колеги, познати, приятели…Дори за родителите ми. Може би защото не съм омъжена, сгодена или в дългогодишна връзка. Но какво значение има? Когато му дойде времето и когато дойде човекът, просто си го знаеш.

Приятелките ми гонят кариера, започват и приключват връзки, после пак започват нови, учат, работят, пътуват… А аз станах майка. Да, станах майка на 25.

person-beach-holiday-vacation (1)

Преди да забременея нямах никой близък в обкръжението ми с деца или на път да има деца. Не знаех нищо за бебетата и нищо за бременността като цяло. Нямаше кого да питам, на кого да се оплача, от кого да искам съвет… Постепенно започнах да се отдалечавам от приятелите си, а и те да се отдалечават от мен. Аз исках да говоря за едни неща, а те за други. В това няма нищо лошо, не ме разбирайте погрешно. Просто когато приятелка щеше уж да ми идва на гости през първите месеци от бременността и очакваше да я водя по разходки, а аз се чудех как да изкарам деня и нощта и да преживея повръщането… тогава осъзнах, че съм в период, в който не ми се ходи „по разходки“, не ми се слуша какво направил този и онзи и не ми се правят планове за професионалното ми бъдеще.

Постепенно започнах да „навлизам“ в нещата. Добре че беше центъра за бъдещи родители и курса, който посещавахме с таткото. Оказа се, че има доста неща, които човек да научи! Там си намерих и „моите хора“ – две прекрасни (вече) мами, на които мога да разчитам и да искам съвет. И с които да пия бира също!

pexels-photo-54566

Повечето хора на моята възраст не правят такива неща. Казват, че са много далеч от мисълта за деца. Че имат много други планове, а за децата имало време. Че не са подготвени за това. Че е по-важно да направиш кариера, а другото – после.

Обаче истината е, че времето никога не стига. И не е вярно, че има време – докато се усетиш си на 25, а после на 30, на 35… Всяко нещо се случва тогава, когато трябва да се случи. Мисля, че реално никой не е подготвен да има деца. Човек се учи „в движение“ и едва ли някой знае наистина в какво се забърква преди да е станало. И да, кариерата е важна, но според мен не трябва тя да е живота ти.

А аз станах майка на 25. И това е най-хубавото и най-смисленото нещо, което някога ми се е случвало. И не бих го заменила за нищо на света. Нямам изградена кариера, нямам брак, нямам собствено жилище, не съм обиколила света и банковата ми сметка е почти празна. И съм страшно щастлива!!

legs-window-car-dirt-road-51397

Всеки ден съм благодарна и всеки ден се радвам на детето си. Започнах да се грижа повече за себе си, да си отделям време само за мен, да си почивам активно, когато бебето спи, да си правя подаръци. Започнах да не обръщам внимание на хората и да си пазя нервите. Не обръщам внимание на шофьорите, които не спират на пешеходни пътеки и псуват; на намръщените продавачки, които не поздравяват клиентите; на жените, които злословят; на фейсбук групите, в които хората само злобеят… Защото това не ми е важно. Важно е щастието ми и детето ми.

Не обръщам и внимание на приятелите ми и познатите ми, които ми задават странни въпроси. Защото знам, че те не знаят. Не знаят какво значи да гледаш дете и колко време и грижи изисква това. А на тези, които ме питат защо съм родила толкова „млада“, а не съм изчакала до 30 например, отговарям, че на 30 ще имам второ дете. 🙂

Благодарна съм на семейството ми за подкрепата, на таткото за смелите решения и на скъпите ми най-близки приятелки и приятели, които редовно ми звънят и пишат, за да питат как е малкия. Да станеш майка е най-прекрасното чудо, което може да се случи на една жена. Дори и на 25.

woman-hand-legs-camera

Leave a Reply

