Покупки след раждане

Виж: Списъче за покупки – необходими неща за бебешори

Както става ясно от предходния ми пост, бях започнала с покупките още по време на бременността. Сега, след раждането, реших да добавя още някои нещица, които взех и които са ми полезни, за мен и за бебето. Пък и бях обещала актуализация на списъка. 🙂

Преди да започна с новите неща, искам само да посоча какво не съм купувала от предния списък. Не казвам, че тези неща са излишни – просто на мен ми се е сторило, че нямаме нужда от тях.

person-woman-relaxation-girl

Например: (започвам от самото начало на списъка) не съм купувала протектор за матрак, но за сметка на това, имаме мнооого на брой пелени – бархетни, тензухени, памучни (поне 10 общо, не съм ги броила, честно казано)… Памукът се оказа почти безполезен при нас, използваме памучни тампони за очи – за почистване на очичките на бебето и при друга необходимост. Не съм използвала и: лепенки за пъпче, физиологичен разтвор, а пудрата за пъпче дори не съм я купувала. Почиствах пъпчето само със спирт, нанесен върху памучната част на клечка за уши. Сокоизтисквачката ще се използва след доста време – сега започнах да чета за захранването и се оказа, че сокчета ще се дават най-рано след шести месец (на някои места пише дори след година). Но пък си я използваме за нас с таткото. Пижамки нямаме – бебето спи по боди, а понякога дори само по тениска (заради жегите). Ръкавичките ги купихме, само веднъж ги сложих на бебчо в болницата, след което си стоят в шкафа (постоянно му падаха от ръцете и се отказах да ги слагам, пък и не си е драскал лицето с нокти). Относно лигавниците бих казала, че 2 бр. не са достатъчни – ние имаме към 13 и се сменят след всяко хранене… Не сме купували: бебефон и овлажнител за въздух, а столчето за хранене предстои да се купи.

По отношение на покупките за мама: не съм си купувала масажно олио и олио за еластичност. Между другото, всички други кремове и мазила, които ползвах, май нямаха особен ефект… Имам си и стрии, и корем след раждане.

money-card-business-credit-card-50987

Ето и някои допълнителни неща, които съм купила след раждането. На мен са ми полезни, но не бих казала, че са задължителни.

Списък за покупки

За майката

  • Възглавница за кърмене и спане по време на бременност;
  • Топка за бременни;
  • DVD с йога и упражнения за бременни;
  • Колектори за кърма;
  • Колан за прибиране на корема след раждане;
  • Контейнери за съхраняване на кърма;
  • Тениски за кърмене;
  • Шампоан против косопад;
  • Комбинирани витамини за кърмачки (Актив Мама);
  • За възстановяването след раждане: смрадлика, спрей Цикатридина, шуслерови соли (номер 5,2 и 7), арника CH 15. Това е само в моя случай обаче (при естествено раждане, с разкъсвания).

magazines-desk-work-workspace

За бебето

  • Мноого дрешки;
  • Бебешки играчки;
  • Стойка за бебешкото корито;
  • Подложка за вана при къпане;
  • Кофа за вода;
  • Кош за пране за дрехите на бебето;
  • Хидратиращо мляко за тяло;
  • Памучни тампони за очи;
  • Масажно олио;
  • Бебешки шезлонг;
  • Активна гимнастика;
  • Комплект за количка (пелена, подложка, възглавница);
  • За аптечката на бебето: Панадол бебе, риванол, лепенка Куул пач.

Май е това в общи линии. Поне за сега.

Скъпи дами,

Приятен шопинг!

pexels-photo-26980


Photos: Pexels.com 

Leave a Reply

