Спри да пазаруваш! Или за всички шопахолици

Имаше един филм „Confessions of a shopaholic“, на български се казва „Тайните на Беки Б“. Доста е забавен и го препоръчвам. Става дума за една красива, умна, млада дама, която не може да се контролира, когато става дума за шопинг.

Предполагам, че има дами, които знаят за какво говоря. Тук ще обсъдим няколко идеи как да се контролираме, когато става дума за пазаруване. Ако имате още предложения, моля да ми пратите на имейла. Ще ми е интересно и ще ми бъдат полезни.

pexels-photo-26549

Аз самата не мисля, че съм чак шопахолик. Истина е, че мнооого обичам да пазарувам, най-вече дрехи! Така съм още от гимназията… Помня как с една съученичка обикаляхме магазините за дрехи в града, просто за да си купим нещо ново, не че имахме нужда от него… Шопингът обаче ми се превърна в лек проблем, когато отидох да живея в Щатите за едно лято. Не бях попадала преди това в толкова консуматорско общество! Там са на принципа: колкото повече, толкова по-изгодно. В България не съм забелязала никъде да има такива дискаунти и промоции (най-много в Метро да пуснат Вземи 2, плати 1). И не става дума само за количеството на хранителните стоки, но и в моловете и магазините за дрехи (в САЩ)! На промоции като Buy One, Get One Free или 70% Off и други подобни, трудно може да се устои. От там (САЩ) се прибрах с два куфара. И познайте – техниката беше съвсем малко, куфарите бяха пълни с дрехи и маратонки!

Обаче откакто имам дете, не мога да си позволя да съм „шопахолик“. Даже изобщо! И така, ето няколко съвета.

fashion-girl-makeup-paint

1.Задайте си въпроса „Имам ли нужда от това?“

Ако нямате – подминавайте! Гардеробът ви и без това е пълен и нямате място за каквото и да било…

2.Мислете за други неща

Пазаруването понякога се превръща в хоби – обикалянето на магазини и молове, сравняването на цени, търсене на най-изгодните неща… Мислете за друго! Заменете го с истинско хоби!

3.Спрете абонамента си за нюзлетъри на магазини

Така е най-добре! Не трябва да се изкушавате. По-добре е да не виждате последните предложения…

still-life-food-dinner-table-50696

4.Не влизайте в магазин, когато има разпродажба

Отново: трябва да устоите на изкушението!

5.Помислете какво може да направите със спестените пари

Това е друг мотиватор. Ако не си купите нова рокля, парите ще бъдат спестени. За още 10 такива рокли – ще сте събрали прилична сума пари. За какво да ги изхарчите? За пътувания например! Това е доста по-добра инвестиция.

Успех, мили дами!

pexels-photo-5yifgilu

Leave a Reply

