Твоята нова професия: Да бъдеш майка. Писна ми!

Ние, майките, нямаме право да се оплакваме. Никога. Можем само да се усмихваме, да казваме, че сме добре и да бъдем горди с децата си. Понеже нашата работа е песен! В крайна сметка, мъжете ни ходят „да се трепят“ по 8 часа на ден (или повече, зависи от смяната) и да изкарват пари за семейството. А ние какво толкова правим?! Седим си вкъщи и си гледаме детето. Нали така?!

pexels-photo-26890

Само че нещата са малко по-различни. Нашата работа е 24/7 – 24 часа, 7 дни в седмицата. Нямаме отпуска. Нямаме болнични. Нямаме регламентирана обедна почивка и други междинни почивки. И, при това, никой не ни плаща за труда. И освен гледането на детето, отговаряме и за дома. Ама това е много лесно, нали?!

И за капак на всичко, след като мъжете ни понякога се “изцепят”, че те ходят по цял ден на работа и нямат време за еди-си какво (а ние нали само си „клатим краката“), се намира и някоя приятелка / позната, без деца, да каже „Почивай си повече и намирай време за себе си.“ О, Боже! Толкова ти благодаря за безценния съвет! Сама никога нямаше да се сетя, добре че ти ми каза!

И кога да намеря време? Детето сигурно само ще се нахрани, ще си смени памперса, ще си изпере и изглади дрешките… Вярвам, че всички деца са генийчета, но чак пък толкова! Разбира се, ще се намери и някой глупак (мъж, който няма деца), който да изкоментира „Щом си във фейса, значи е добре работата“. Я се застреляй.

Processed with VSCOcam with hb1 preset

И така, аз не се оплаквам. Когато някой ме попита „Как си, как е малкият?“, аз стискам зъби, усмихвам се и казвам, че всичко е прекрасно. И то наистина е, не ме разбирайте погрешно. Но ако една майка ме попита същото и аз й отговоря по същия начин, знам, че тя ще ме разбере само с поглед, без да казвам нищо допълнително. Да, прекрасно е, но е и много трудно. И изтощително.

Ние, майките, нямаме право да се оплакваме. Но и ние сме хора. И на нас понякога ни писва. И ние имаме нужда от почивка.


П.С. Всяка прилика с действителни коментари и изказвания е напълно случайна.

До мъжа ми: Не винаги пиша за нашите отношения. Не мисли, че става дума за теб, обичам те.

table-white-home-interior

 

Leave a Reply

