Твоята нова професия: Да бъдеш майка. Захранване – готови ли сме?

Скъпи мами,

Около края на трети месец ще започне да ви вълнува една нова тема: захранването. Почти като кърменето – доста нашумяла, с различни „стратегии“ и разбирания, няколко метода… Първото нещо, с което ще се сблъскате: кога да започне захранването? Според метода на Рапли или т.нар. Захранване, водено от бебето – детето трябва да има навършени шест месеца. Според метода на захранване с лъжичка и пюренце – захранването започва между четвърти и шести месец.

restaurant-people-lamps-vintage

Аз избрах да захраня сина си по класическия метод с лъжичка. Обаче, обяснението между четвърти и шести месец, не ме устройваше. И така започнах да търся повече инфо и всъщност, има признаци, по които можем да разберем дали бебето е готово за захранване. Това вече ми се стори по-добре като обяснение.

Ако трябва да съм честна, исках да отложа колкото се може повече захранването. Не знам и аз защо то ме притесняваше… Може би за да не объркам нещо. Все пак това е първа стъпка към процеса на самостоятелното хранене на човечето. Бих препоръчала книгата на Маги Пашова – „По-здрави бебета“, която прочетох. Има доста спорни мнения за авторката, но на мен ми допадна и ми се сториха логични обясненията й. Пък и в нея има различни рецепти, които могат да бъдат полезни.

parmesan-garlic-baslikium-pine-nuts

Признаци, че бебето е готово да бъде захранено:
  • Може да седи с помощ;
  • Уверено държи и движи глава;
  • Теглото му се е удвоило след раждането;
  • След 8-10 кърмения все още остава гладно.
Съвети за начало на захранването:
  • Помнете, че основната част в менюто на бебето остава неговото мляко.
  • Започнете захранването с еднокомпонентни продукти.
  • Започнете с малки количества. Въвеждайте новите храни постепенно, като започнете с 1-2 чаени лъжици в продължение на 5-7 дни и бавно увеличавате количеството.
  • Бъдете търпеливи, ако храната не е по вкуса на бебето, не настоявайте. Опитайте отново след няколко дни и проявете търпение.
  • Консултирайте се с педиатър на всички етапи от захранването.
  • Внимателно четете етикета (при готовите храни).

Източник: Nestle Gerber

Nestlebaby.bg

plate-holiday-love-holidays

One thought on “Твоята нова професия: Да бъдеш майка. Захранване – готови ли сме?

  1. Pingback: Твоята нова професия: Да бъдеш майка. Първото захранване на сина ми | Aleksandra Georgieva

Leave a Reply

