Твоята нова професия: Да бъдеш майка. Домашно бебешко пюре

Аз съм от хората, които не обичат да готвят. Не че ако нямам други варианти, ще стоя гладна, или пък не го правя вкъщи. Да, готвя, но не е защото е нещо, което ми харесва или допада. Покрай захранването на сина ми се замислих как да процедирам: купени готови пюрета или домашни, приготвени от мен вкъщи. Решението, което взех: и двете. Купувам пюрета на Hipp – защото са био. А покрай домашните пюрета научих какво значи „зеленчуци на пара“. Честно – преди не знаех.

food-business-lunch-restaurant-lunch-163018

Значи, за да се приготви домашно зеленчуково пюре за бебчо, самият зеленчук (морков, картоф, броколи и т.н.) или се сварява, или се готви „на пара“ . Когато потърсих в Интернет открих, че има такива уреди – за готвене на пара. Открих също, че има и друг, по-достъпен и по-евтин вариант за такъв вид готвене. Не исках да инвестирам много пари, като си купя една от въпросните „машинки“, затова похарчих точно 3,50 лв. в един магазин за домашни потреби. Купих си това:

Представлява нещо като решетка, която се отваря. Има и „крачета“. Та, тази решетка се поставя на дъното на тенджера, като благодарение на крачетата не опира в самото дъно. Тенджерата се пълни с вода – от дъното до основата на решетката е водата, над основата на решетката – не трябва да има вода. Там се поставят зеленчуците. Идеята е, когато заври водата, парата от нея да „сготви“ зеленчуците, а не самата вряща вода. В магазина ми обясниха, че така те се приготвят за около 5 минути след завиране на водата, само при моркови и картофи е нужно повече време – може би 10 минути.

Първото домашно пюре, което направих, беше от морков.

pexels-photo-26095

Стъпки за приготвяне на домашно бебешко пюре

1.Зеленчукът се сварява или се приготвя на пара

2.Зеленчукът се пасира

3.Пасираният зеленчук се смесва с кърма или адаптирано мляко

 

Мисля, че е излишно да казвам, че преди всичко това зеленчукът се почиства и обелва (според вида си). Накрая консистенцията трябва да е като на боза.

Правих домашно пюре за сина ми няколко пъти. Чудя се как е възможно още от бебешка възраст да не харесва готвенето ми. 😀

pexels-photo-89829

Leave a Reply

